FANDOM

Asimov Robotok-Birodalom-Alapítvány ciklusában az Űrlakók földi telepe volt New York Cityben, két brunswicki negyed, Newark és Trenton között.

A City magasra ágaskodó, zárt, összezsúfolt épületeivel ellentétben szétszórt, alacsony épületekből állt a szabad ég alatt, és minden családnak külön háza volt. A Sarton eset előtt huszonöt évvel hozták létre. Alapításakor határozottan az volt a szándék, hogy idegenforgalmi látványosságot csináljanak belőle. A városból akkor tömegesen áramlott oda a nép - egészen addig, amíg a földiek és az űrlakók el nem hidegültek egymástól.

Az űrlakók ugyanis elektromos sorompót létesítetettek New York és önmaguk között. A bevándorlási központ és a vámhivatal egyfajta kombinációját állították fel: minden látogatót igazoltattak, motozásnak, orvosi vizsgálatnak és fertőtlenítésnek vetettek alá. Az eljárás jóval nagyobb felháborodást váltott ki, mint amit megérdemelt: a sorompónál zavargások történtek. Közvetett hatásként a közvélemény a modernizálási program ellen fordult. Később a sorompót eltávolították, az elszigeteltség védelmét a New York-i rendőrségre bízták, és tapintatosabban bonyolították le az orvosi vizsgálatokat. A Sarton-ügy után lebontották.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki