FANDOM

22 évente sötétség
PitchBlack 250
Eredeti cím Pitch Black
Nemzetiség USA
Rendező David Twohy
Szereplők Vin Diesel
Radha Mitchell
Cole Hauser
Keith David
Producer
Forgatókönyvíró
Zene
Gyártó
Forgalmazó
Eredeti premier 2000. február 18.
Magyar premier 2000. június 1.
Linkek
Hivatalos honlap
IMDb adatlap
Port.hu adatlap

David Twohy nagy sikerű filmje, a főszerepben Vin Diesellel.

CselekménySzerkesztés

Egy utasokat szállító űrhajó lezuhan egy távoli naprendszerben, egy gázóriáshoz közel eső bolygón. A durva landolás közben a kapitány meghal, szerepét a pilótanő veszi át, aki letette a gépet. Az utasok zöme civil, de egy veszélyes bűnözőt szállító rendőr is akad köztük. Nem sok idő kell hozzá, és a megbilincselt Riddick kiszabadítja magát, majd végez fogvatartójával.

A bolygónak három napja is van, ezért úgy tűnik örökké nappal lesz a hajótöröttek számára. Ám hamarosan kiderül, hogy 22 évente, amikor a bolygók együttállása miatt napfogyatkozások történnek, beáll a teljes sötétség. A sötétben félelmetes lények bújnak elő, akik megtizedelik az űrhajótörötteket.

A maroknyi ember kényszerűségből Riddick mögé áll, aki viszont nem kér a vezérszerepből, és a saját bőrét igyekszik leginkább menteni.

A sikerrőlSzerkesztés

A Pitch Black - 22 évente sötétség vállaltan egyfajta Alien-parafrázis, olyannyira, hogy egy konkrét jelenetet átdolgozva meg is idéz a nagy elődtől. Igazából nincs semmi rendkívüli a filmben, meglepő módon mégis működik. Ez leginkább az alkotás atmoszférájának tudható be - akárcsak Twohy korábbi műve, a Dark City esetében. A helyszín, a karakterek, a szörnyek és egy különös fegyenc, mint antihős, nyomasztó, egyedi hangulatot hoznak létre. Ráadásul Vin Diesel telitalálat Riddick szerepére.

A sikeren felbuzdulva folytatás is készült Riddick - A sötétség krónikája címmel, ami korántsem volt olyan népszerű, mint elődje. Talán éppen azért, mert bár történt rá kísérlet, de az egyedi hangvételt és atmoszférát nem sikerült megtartani.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki