FANDOM

Holnap mesei
Cím A holnap meséi - Írások a sci-firől
Szerkesztő Kuczka Péter
Magyar megjelenés 1973
Kiadó Kossuth kiadó
Sorozat Kossuth Fantasztikus Sorozat
ISBN PL-127-D-7376

Fülszöveg Szerkesztés

Kötetünkben „a science fiction kalandos útja”, vagy „a sci-fi különös története” is lehetne a címe, mert ennek a furcsa XX. századi kulturális és művészeti jelenségek fejlődését, múltját, lehetőségeit mutatja be.
A science fiction, vagyis a tudományos fantasztikum tele van ellentmondásokkal, paradoxonokkal, rajongók és ellenfelek veszik körül, csatatere az ideológiai, esztétikai, társadalmi vitáknak.
Tarkasága, mozgékonysága, irodalmi gátlástalansága egyszerre vonzó és riasztó, fantasztikus korunk kifejezője. Könyvtárakat írtak róla, de módszereinek, hatásának „titkait” még nem leplezték le.
A tudományos-fantasztikus irodalom mostanában kapott polgárjogot hazánkban, történetét, esztétikáját, a körötte kavargó heves vitákat azonban alig ismerjük. Válogatásunk összefoglaló képet ad az érdeklődő olvasóknak és a szakembereknek. Meghatározásuk, irodalomtörténeti áttekintésük, kritikák, polémiák, olvasólevelek, vezércikkek szerepelnek kötetünkben, amelynek szerzői a „sci-fi birodalmának” világszerte ismert tekintélyei.
Vitatkozó, vitára késztető könyvet tart kezében az olvasó.
De izgalmas olvasmányt is, melyből megismerheti a modern kultúra hátterében működő társadalmi erőket éppen úgy, mint a science fiction témáit és történetét.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki