FANDOM

Teljes nevén: AVANA - Magyar Tudományos Fantasztikus Művészetért Országos Egyesület. 1997. szeptember 7-én alakult, 17 fő részvételével Budapesten. Az alapítók főképp a Balassi Bálint Asztaltársaság, a Marsyas Egyesület tagjai közül és az internetes Solaria Magazin táborából kerültek ki. Az Avana nevet Zsoldos Péter Viking-trilógiájából választották, az író engedélyével.

Az Egyesület központja a salgótarjáni József Attila Művelődési és Konferencia Központ. Itt rendezik meg minden évben a Hungarocon elnevezésű országos sci-fi találkozót.

Ezen az eseményen kerül kiosztásra az 1998-ban alapított Zsoldos Péter-díj, továbbá itt díjazzák a Preyer Hugó emlékére meghirdetett novella- és képzőművészeti pályázat nyerteseit is.

Az Avana üzemelteti az SciFi.hu internetes portált.

Havi hírlevelet adnak ki Avana SF News, majd Avana SF Hírlevél címen.

Az egyesület 1999 és 2002 között az Avana Arcképcsarnok nevű, 12 számot megért kiadványban adott lehetőséget a sci-fit író, rajzoló, festő amatőr alkotóknak a bemutatkozásra. 2004-ben az Új Galaxissal összefogva jelentettek meg antológiát, 2006-ban pedig újraélesztették az Arcképcsarnokot.

HivatkozásokSzerkesztés

Avana.hu
HungaroCon
Zsoldos Péter-díj
SciFi.hu

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki