Fandom

Enciklopedia Galaktika

Breen

835pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Babylon 5 sorozat harmadik évadjában bukkan fel a Breen, amely a Narn nép egyik rituális étele.

A 3. sorozat 18. epizódja a Vándorlások címet viseli. A Babylon 5 blokád alatt áll, ennek összes következményével. Soha semmiből nincs elég, a készletek végesek, sok olyan dolog, amely a mindennapokat könnyebbé teszi, hiánycikk. G’kar, a Narn rezsim menedékjogot élvező volt nagykövete a lakosztályában vendégül látja Na’kalt, a Kentauri hódítók elleni szabadságharc hősét. Az alábbi párbeszéd a vacsora feltálalásánál hangzik el:

- Nagyon köszönöm G’kar! Olyan régóta menekülünk már, hónapok óta nem ettem friss ételt.
- Hát egy hős szebb fogadtatást érdemelne, de csak ennyire futja.
- Breen! Sikerült otthonról breent hozatnia? Hogyan?
- Ez valójában nem breen.
- Az illata, az íze…
- Földi étel. Svéd húsgombócnak nevezik. Különös dolog, de minden fajnál megtalálható a svéd húsgombóc megfelelője. Azt hiszem, ez a világegyetem egyik nagy rejtélye, amelyet sohasem tudunk megmagyarázni. Talán jobb is, mert beleőrülnénk az igazságba.

A recept

Hozzávalók:
500 g vegyes darált hús
1 dl zsemlemorzsa
2 dl tej vagy tejszín
2 kávéskanál só
1 tojás
1 kiskanál bors
2 hagyma

Egy nagyobb tálban összekeverjük a zsemlemorzsát a tej felével, 10 percig állni hagyjuk. Összegyúrjuk a darált hússal, sóval, borssal, tojással és a maradék tejjel. A hagymát felaprítjuk, megpirítjuk, összedolgozzuk a húskeverékkel.

Fontos! Nem szabad fokhagymát tenni bele, és nem hiányozhat belőle a tej vagy a tejszín. Fontos, hogy kevés vajon kell kisütni, különben nem lesz svéd húsgombóc íze.

(A Galaktika Magazin engedélyével)

HivatkozásokSzerkesztés

Magyar Babylon 5 Klub

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki