FANDOM

Solariai születésű nő. 155 centiméter magas volt, tíz centiméterrel alacsonyabb az eszményi űrjárónő magasságánál. Mezőszínezés volt a hobbija: a levegőben lebegő, színes erőterekből készített fényszobrokat. 33 éves volt, amikor meggyilkolta első férjét, Rikaine Delmarre-t. Ennek az ügynek a felderítésére érkezett a bolygóra Elijah Baley földi nyomozó, aki rájött ugyan a nő bűnösségére, de arra is, hogy Gladia önkívületi állapotában csak eszköz volt Leebig robotikus kezében. Ezért Baley Leebigre terelte a gyanút, akinek további három manipulatív gyilkossági kísérlet, és más békés bolygók ellen szőtt katonai tervek száradtak a lelkén. Baley azt is elintézte, hogy Gladia az ügy lezárása után azonnal elköltözzön a bolygóról, mégpedig az Aurorára. Gladia új hazájában a Gladia Solaria nevet kapta. Dr. Han Fastolfe birtokának közelében élt, ő volt az egyetlen barátja ebben az idegen világban. Dr. Han Fastolfe neki ajándékozta R. Jander Panellt, a Galaxis második ember formájú robotját, aki hamarosan Gladia élettársa lett. Amikor Panellt "meggyilkolták", Gladia már a férjének tekintette. (Lásd: Isaac Asimov: A Hajnal bolygó robotjai) Az Aurorán ruhák tervezésével foglalkozott, főleg robotok számára. A Panell ügy lezárása után férjhez ment Santirix Gremionis-hoz. Több évtizedes házasság után, barátságban váltak el. Házasságukból egy fiú (Darrel) és egy lány született.

Forrás: ALAPÍTVÁNY ÉS ASIMOV – Részletek az Enciklopédia Galaktikából (1997-2007) - Galaktikus Könyvtár 1. kötet
Az eredeti szócikket összeállította: Juhász György, átdolgozta és feltöltötte: Györgyi Ákos. Cikksorszám:0159
A szócikk az alábbi művek alapján készült:
Isaac Asimov: A mezítelen nap
Isaac Asimov: A Hajnal bolygó robotjai

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki