FANDOM

Képes Gábor (Budapest, 1980. június 8.) író. Az ELTE BTK magyar szakán diplomázott 2004-ben. Egyetemi évei alatt folyamatosan látogatta S. Sárdi Margit sci-fi szemináriumát. Meghatározó tanárai voltak még: Szabolcsi Miklós, Wéber Antal, Horváth Iván, Szepes Erika. Három verseskötete jelent meg (Igaz történet, Alterra, 2000; Az élet egy nagy öröklakás, FISZ, 2002; Az utcafront és az öregember, FISZ, 2006), verseket publikált többek között az Élet és Irodalom, az Ezredvég, a párizsi Magyar Műhely és a 2000 című lapokban. Egyetemistaként a Huszonegy című irodalmi folyóirat szerkesztője volt. Recenziói a Szépirodalmi Figyelőben jelennek meg.

Irodalom mellett informatikatörténettel foglalkozik, elvégezte az ELTE BTK Bölcsészettudományi Informatika Önálló Programját, ahol demonstrátorként, majd megbízott előadóként tanított is. Az ELTE BTK Informatikus-Könyvtáros szakán informatikatörténeti órákat tart. A Neumann János Számítógéptudományi Társaság Informatikatörténeti Fórumának (ITF) vezetőségi tagja, a szegedi Informatikatörténeti Múzeum Alapítvány tanácsadó testületének tagja.

2004 óta az Országos Műszaki Múzeum muzeológusa, azóta több tudományos-fantasztikus rendezvény házigazdája volt a múzeum Tanulmánytárában, többek között S. Sárdi Margitot, Füle Zoltánt, Nemere Istvánt, Németh Attilát kérte fel előadónak. 2009 óta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban végzi muzeológusi munkáját.

S. Sárdi Margit tanítványaként a Magyar Scifitörténeti Társaság alapító tagja. A Magyar Írószövetség tagja, SF Irodalmi Szakosztályának titkára.

2005 óta ír rövid tudományos-fantasztikus novellákat. A külföldi írók közül elsősorban Arthur C. Clarke-ot, a magyar szerzők közül Nemere Istvánt kedveli. Tárcanovelláira a nosztalgikus hangvétel és a társadalomkritika a jellemző.

A Galaktikában 2009. februárig nyolc novellája jelent meg (Budapest - 2040, Morzsa, Hazatérés, Megálló, Közös nevező, A szerelmes és a világvége, Jelenések lapja, Fehér majom feketében), elsőként a Budapest - 2040 jelent meg a 188-as számban. Sci-fi környezetben játszódik A falu szélén című novellája is, melyet az Ezredvég folyóirat 2007. februári számában publikált.

A HiperGalaktika 2. a Legendás űrhajós látogatása című írását közölte 2008. novemberben. A HiperGalaktika 3-ban jelent meg Gyakorlati út a pedagógiához című, a Legendás űrhajós világában játszódó tárcanovellája s Egy út a modern informatikához: Kovács Mihály és tanítványai című tanulmánya (2009. november).

Szerkesztőként közreműködött Robert Silverberg: Lord Valentine kastélya, Jack McDevitt: Polaris, Whitley Strieber: 2012 és Robert Silverberg: Majipoor krónikái című művének kiadásában.

Munkáiról a Solaria.hu közölt interjút: http://www.solaria.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=108

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki