FANDOM

Gáspár András Vogel-regényeiben (Kiálts farkast és Két életem, egy halálom) szereplő idegen faj.

Alkatilag a lábasfejűekre hasonlítanak, a cetfélék közé tartoznak. Nagymúltú űrjáró faj, akik korán kapcsolatba kerültek saját őshazájukban a plazma valamilyen formájával. Ám a kalmárok teljesen felélték a plazmatelepeket, így más bolygók plazma-állományára vannak szorulva. Mesterei a politikának és a machinációnak, több fajt is leigáztak vagy teljesen kiírtottak.

Vállalati szervezetbe tömörülnek, több klán alkotja a kalmárok faját, és ezek gyakran külön cselekednek - egyesek szerint az emberiség is csak egy ilyen klánnal vívott háborút. A kalmárok hatalmas városgépeket használnak űrhajónak. Előszeretettel használnak ún. epigonokat, plazmából készített, telepatikus úton irányított lényeket katonának.

Kiálts farkastSzerkesztés

Az emberekkel az első üzenetváltásra 2055 és '63 között került sor, majd egy baleset során 2081-ben kerültek emberek kontaktusba a kalmárokkal. Ekkor a kalmárok a Diana Spencer nevű luxushajó utasain bizarr kísérleteket folytattak. A "mentőakció" után a kalmárok betelepedési jogot követeltek a Földel szomszédos rendszerekbe, melyet az emberiség kategorikusan elutasított. Így került sor az ember-kalmár háborúra, melyben végül az emberek győztek, noha a háború alatt csaknem teljesen lakhatatlanná vált több szomszédos bolygórendszer is.

Két életem, egy halálomSzerkesztés

A kalmárok egy csoportja először 2084-ben érkezett a Földre. Piackutatónak és az emberiség jótevőinek adták ki magukat. Hamarosan azonban üzenet érkezett az "igazi" kalmároktól, akik elmondták, hogy a földi csoport nem tartozik a klánszervezethez, és közismert renegátok, tiltott vegyszerekkel kereskedő kufárok. A kalmárok felajánlották a segítségüket, de mivel kétszáz évig tartott volna, hogy megérkezzenek, az emberek támadást indítottak az idegenek telepei ellen. A gazdaság hamarosan viszont megingott, és a nagyhatalmú vállalatok saját hadseregüket vetették be, hogy kifüstöljék az idegeneket. Ezalatt az akció alatt több kétes eredetű technológia, vegyszer és élőlény került a különböző résztvevőkhöz.

A sikeres akció után üzenetet továbbítottak a kalmároknak, miszerint nincs szükség a segítségükre. A kalmárok ekkor arra hivatkozva, hogy hajóikat már elindították, betelepedési jogot követeltek a szomszédos rendszerekbe, amit ezen az idővonalon is elutasítottak. Így került sor a háborúra, mely nagyjából ugyanúgy folyt, mint a másik idővonalon.

A kalmárok mindkét világban leltek földi szövetségeseket, de a Két életem-ben más idegen fajok tagjait (pacifikátor, szekveszterek) is előszeretettel bevetik a Földön.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki