Wikia

Enciklopedia Galaktika

Lelekhullám

Vitalap0
831pages on
this wiki

CselekménySzerkesztés

Sawyer lelekhullam b1.jpg
MoszatHozzáadta: Moszat
Cím Lélekhullám
Eredeti cím The Terminal Experiment
Műfaj Regény
Szerző Robert J. Sawyer
Eredeti megjelenés 1995
Magyar megjelenés 2011
Fordító Császár László
Kiadó Metropolis Media
ISBN 978-963-9828-96-4

Peter Hobson egy fiatalkori trauma hatására megszállottan dolgozik egy olyan berendezésen, amelynek segítségével egyértelműen megállapítható az ember halálának pontos pillanata. Kísérletei során sikerül megfigyelnie, hogy a biológiai élet véget értével az agyból alig érzékelhető elektromos energia távozik. Ezt elnevezi „lélekhullám”-nak, és kutatásai új célpontjaként a halál utáni élet lehetősége felé fordul.

Legjobb barátjával, a számítástechnikai zsenivel közösen szimulált komputeres másolatot készítenek Peter tudatáról, majd kis módosításokkal három példányban lemásolják. Az újabb kísérletekkel azt próbálja bizonyítani, hogy az ember lényének létezik egy halhatatlan része, mely a testtől függetlenül képes örökké élni. A három szimulált tudat azonban csakhamar megtalálja a kiutat a zárt, szigorúan ellenőrzött számítógépes környezetből, és birtokba veszi az internetet. Nem sokkal később pedig szaporodni kezdenek a titokzatos halálesetek. Vajon kideríthető-e, melyik tudatmásolat felelős a történtekért, de ami még fontosabb, visszazárható-e az elszabadult, halhatatlan szellem a palackba?

Galaktika bolt

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki