FANDOM

Michael John Harrison (született 1946. július 26-án az angliai Rugby-ben) angol science fiction író.

MunkásságaSzerkesztés

Harrison fantasy-val indult a pályán, 1968 és 1975 között a New Worlds irodalmi szerkesztője. Egy időben aktív hegymászó is volt, ennek hatására írta meg Climbing című non-SF regényét 1989-ben, amivel hírnevet szerzett.
Science fiction írásaival, mint az első regényével, a The Commited Men (1971), mely egy poszt-apokaliptikus Angliában játszódik, a különös The Pastel City-vel vagy az 1975-ös The Centaury Device-szal ismerté tette a nevét az SF-en belül. Harrison azonban elég kevés sci-fi regényt írt ezt követően, inkább novellákat jelentetett meg.
Az igazi áttörést a 2002-es Fény (Light) hozta meg számára. A különös hangvételű, bizarr, több síkon játszódó regény kritikai elismerést hozott az idős szerzőnek, James Tiptree, Jr. Award-dal jutalmazták. A regény folytatása, a 2006-os Nova Swing pedig 2007-ben Arthur C. Clarke-díjat, 2008-ban pedig Philip K. Dick-díjat nyert.
Harrison gyakran közreműködött Michael Moorcock-kal és más szerzőkkel.
Egy képregény is köthető a nevéhez, a The Luck in the Head, ill. az In Viriconium című írásából készül német nyelvű képregény.

LinkekSzerkesztés

A szerző honlapja
a szerző az Internet Speculative Fiction Database-en

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki