FANDOM

(Brandon Hackett, Bocci, Hackett)

1975-ben született, közgazdász.

A SF felé a Star Wars és a Dűne univerzuma indította el, első regényei ezeknek a világoknak a sablonjaira építkeztek, egyre távolodva tőlük, keresve s fokozatosan kialakítva a saját hangot. Első novelláit (Én, a halhatatlan c. novellaciklust) a Cherubion kiadó jelentette meg, egyik tagját Zsoldos Péter – díjjal jutalmazta a zsűri. A ciklus (mint ahogy a későbbi regények is) Marcus Barbess történetét meséli el, aki egyszerű földi emberből, családapából egy tragikus baleset során halhatatlan szuperhőssé válik egy rejtélyes faj beavatkozása által. Új élete során harcművészeteket tanul, cégbirodalmat épít, mindenféle kaland során lassan az egész emberiség történetének formálójává is válik. Alakja köré nem csak a „Halhatatlan” novellaciklus szerveződik, hanem kisebb-nagyobb szerepben felbukkan a két gyarmatbirodalom könyvben is. (A negyedik gyarmat, Az ötödik gyarmat.) A duológia egy idegen fajokból álló birodalom szabadságharcait meséli el, amikbe végül az emberiség is beavatkozik. Ezekben a regényekben mutatkozik meg igazán a ~-ra jellemző epikusság, hősei egész népeket irányítanak, de történetük egyben családtörténet is, számos visszatérő motívummal.

A Gyarmatbirodalom regényekből ágazik le a másik duológia történetszála, az ott megismert főhősök távoli leszármazottainak sorsát kísérhetjük figyelemmel az Erdőhold-ciklusban, ahol egy kivándorolt nép új hazát keres magának, s végül erőszakkal foglal is egyet, megtámadva és legyőzve a biológiailag szinte teljesen azonos, de technikailag alacsonyabb szinten álló őslakókat. Itt már a Star Wars-i és egyéb sablonok háttérbe szorulnak (bár még jelen vannak, sőt, történetformáló erővel is bírnak), de sokkal inkább morális-etikai kérdések kerülnek az előtérbe. A fent tárgyalt művek mellett a szerző még közölt néhány rövidebb, nem Marcus Barbess világához kapcsolódó novellát, közreműködött a Dark Space sorozatban is egy regény erejéig, s az Átjáró magazin számára is írt kritikákat.

Több éves kihagyás után 2007-ben jelentkezett új regénnyel. A Poszthumán döntés új írói korszak kezdetét jelzi ~ pályafutásában, szakítva a korábbi, olvasók körében sikeres űroperai vonulattal egy komoly hangvételű, a hard sf felé közelítő regény. Központi témája az ember képességeinek, az emberi lét milyenségének fejlesztése és az azt övező kérdések. A különféle mesterséges kiegészítőkkel, MI-kel együtt élő szuperemberek, illetve a virtuális valóságba áthelyezett, szinte minden korláttól megszabadult digitális emberek mellett egy idegen, de fajuk sorsát manipuláló intelligencia is megjelenik a történetben, ami szintén az ember átalakításával, "továbbfejlesztésével" próbálkozik. A galaktikus díszletek között mégis hétköznapi emberek mozognak, nem szuperhősök, hanem plasztikusan ábrázolt egyszerű szereplők, a vizsgált kérdések így jönnek még közelebb az olvasóhoz és válnak még aktuálisabbá.

Bibliográfia:Szerkesztés

Én, a halhatatlan (novellaciklus, in: Én, a halhatatlan antológia, Cherubion, 2002 – Zsoldos Péter díj

A negyedik gyarmat (regény, Cherubion, 2002)

Az ötödik gyarmat (regény, Cherubion, 2002)

A Herbert család fája (kritika, in: Átjáró 1, 2002)

Emberek nélküli birodalom (kritika, in: Átjáró 3, 2002)

Az öröklét nyomában (regény,in: Az öröklét nyomában antológia, Cherubion, 2003)

Erdőhold (regény, Cherubion, 2003)

Szenvedély (novella, in: Fényözön antológia, Cherubion, 2003)

Erdőhold urai (regény, Cherubion, 2004)

A Poszthumán döntés (regény, Delta Vision, 2007)

A jövőbe vetett hit (novella, in: Új Galaxis 12, Kódex, 2008)

Isten gépei (regény, Metropolis Média, 2008)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki