FANDOM

Jules Verne halhatatlan víz alatti járműve, az irodalom első mai értelemben vett modern tengeralattjárója. Verne két regényében, a Nemo kapitányban és a Rejtelmes szigetben szerepel. Nevét a Nautilus csigáról kapta.

Verne a legújabb műszaki eredmények figyelembe vételével álmodta meg a Nautilust, amely műszaki alapelveiben alig különbözik a ma is használatosaktól. A hajót villanymotorok hajtják, telepei könnyen feltölthetők. Rendelkezik zsilippel és ablakokkal is. 50 csomós sebességre képes, fedélzetén több napra elegendő oxigén van. A hajó burkolata szinte sérthetetlen, akár 16 000 méteres mélységet is kibír, és ellenáll az ágyúgolyóknak. Az élelmezést a vízalatti vadászatok teszik lehetővé.

Verne kevéssé mutatta be a hajót, mindössze annyit tudunk róla, hogy van több kabinja, egy irányítófülkéje, egy könyvtárja, és egy szalonja. Több helyiségről nem esik szó a regényben. Ez szinte korlátlan szabadságot adott a filmek készítőinek. A legextrémebb megjelenést és felszereltséget a Szövetség című steampunk feldolgozásban kapta.

1954. január 21-én Verne iránti tisztelet jeléül kapta a világ első nukleáris üzemű tengeralattjárója, az SSN-571 jelű hajó a Nautilus nevet.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki