FANDOM

Író, szerkesztő, a Cherubion Könyvkiadó tulajdonosa és vezetője.

1961. augusztus 11-én született Debrecenben. Szakmai felsőfokú végzettséget szerzett a Számalk folyamatszervező tanfolyamán. A nyolcvanas évektől az Alföld irodalmi stúdiójának, majd a Hajdú-Bihar Megyei Napló újságíró stúdiójának tagja. 1988-tól a Csokonai Könyvkiadó sorozatszerkesztője (a Főnix sci-fi sorozatot szerkesztette), 1989-től az Art Phoenix Könyvkiadó munkatársa, később résztulajdonosa. 1991-ben alapította meg a Cherubion Könyvkiadót, elsősorban fantasy regények publikálására, de 1996-tól rendszeresen közölnek sci-fi kiadványokat is. A Cherubion Könyvkiadó vezetője, az Aquila Könyvkiadó sorozatszerkesztője, a Tudorka c. gyermekújság rovatvezetője.

Tíz éves kora óta ír. Első regénye 1990-ben jelent meg (A Káosz Szava, John Caldwell álnéven), azóta rendszeresen jelennek meg regényei és elbeszélései, publikál a számítógépes Chip Magazinban. Számos film és tévésorozat regényváltozatát készítette el; termékeny fordító, egyebek közt a Star Wars sorozat új tagját, a Baljós árnyakat fordította.

Első sci-fi novellái fanzinokban jelentek meg, egyet a Galaktika közölt. Írásaival többször nyert díjat vagy helyezést pályázatokon. Íróként sikeresen kamatoztatja humoros vénáját, paródia-regényei a klisék, patronok kiváló fölismerésére, kezelésére vallanak. Álnéven publikál (Jeffrey Stone, John Caldwell, Mark Willson, David Gray stb.). Eddig 118 regénye és 74 regényfordítása jelent meg.

Válogatott bibliográfiaSzerkesztés

Apokalipszis? - Spirál, 1979; Én ott leszek - Vendégek a világűrből, 1988; Az Éj trilógiája. 1990, 1991, 1992; A boldogság kék szörnyetege. 1991; Az Univerzum örökösei - Az Univerzum örökösei. 1997; A Fügétlenség napja (paródia) - Csillaghajók, 1997; Telepítvény (paródia). 1998; Bárgyú árnyak (paródia). 1999.

ForrásSzerkesztés

S. Sárdi Margit - Magyar Scifitörténeti Társaság

Az életrajzot az Idő Hídján c. kötetből vettük át, a kiadó engedélyével. (Megjelent az N&N Kiadó gondozásában 2000-ben.)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki