FANDOM

ÉleteSzerkesztés

Richard K. Morgan 1965-ben született Angliában. Cambridge-ben történelmet hallgatott, majd angol tanár lett. Élt Londonban, Isztambulban, Madridban és Glasgow-ban.

Írói karrierjeSzerkesztés

A Takeshi Kovacs-trilógiaSzerkesztés

Élete első regényét 2002-ben írta, az volt a Valós Halál (Altered Carbon). A cyberpunkba oltott, noir hangulatú akció-krimi hamar közönségsiker lett, a Philip K. Dick-díjat is elnyerte. Hamarosan a filmjogok is elkeltek, Joel Silver (többek közt a Mátrix, a Die Hard és a Halálos fegyver sorozatok producere) egymillió dollárt fizetett érte. Ezt követően Morgan főállású írónak állt.
Következő regénye, a Törött angyalok (Broken Angels) (2003) az előző regény folytatása, majd a 2005-ös Dühöngő fúriák (Woken Furies) című regényével a sorozat trilógiává bővült.
A regények központi szereplője, Takeshi Kovacs egy elit harci egység volt katonája, aki az első könyvben egy titokzatos ügy miatt nyomoz a 25. századi Földön, ahol a tudattárolás és a személyiségről készült biztonsági másolatok miatt a gazdagok szinte örökké élhetnek, és az emberek többsége nincs kitéve az igazi halál veszélyének. A második regényben Kovacs ismét mint katona bizonyít, majd az utolsó regényben visszatér szülővilágra.
Morgan Kovacs nevét egy párizsi levelezőtársától vette, akinek apja 1956-ban emigrált. A figurához, és a harmadik regényben részletesen bemutatott Harlan Világának - Kovacs hazájának - a hátteréhez felhasználta a japán, magyar és kelet-európai kultúrkör alkotóelemeit.

Market ForcesSzerkesztés

2004-ben Morgan egy, a Kovacs-trilógiától független regényt írt Market Forces címen. Míg az előző regényei egy posztcyberpunk világban játszódnak, addig ennek a könyvenk a története a közeljövő vállalati konspirációival átszőtt, pusztuló világába kalauzolja el az olvasót. Ebben a világban a társadalom és maga a fejlett nyugati világ is önnön dugájába dőlt, és a Harmadik Világot szipolyozza ki az létszükséges profit megszerzése érdekében. És mindezt Morgan furcsán ötvözi a Mad Max-szerű autóspárbajokkal...
A regényt Arthur C. Clarke-díjra jelölték, és megkapta a John W. Campbell emlékdíjat.

Legújabb írásokSzerkesztés

2007-ben jelent meg a Black Man (az USA-ban Thriteen) című regénye, mely egy genetikailag módosított emberről (egy ún. tizenhármasról) szól.
Legújabb regénye, a 2008-ban megjelent The Steel Remains, szakítva az eddigiekkel, egy fantasy mű.

EgyébSzerkesztés

Morgan írói munkássága mellett két képregényt is írt a Marvel Comics Black Window-sorozatába, melynek hősnője egy orosz kémnő.

HivatkozásokSzerkesztés

Az író honlapja

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki