Fandom

Enciklopedia Galaktika

Robotok-Birodalom-Alapítvány ciklus

835pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Isaac Asimov nevéhez fűződő novella és regényfüzér, ami 20 ezer év eljövendő történelmét dolgozza fel.

A közeljövőben játszódó robottörténetek arról szólnak, milyen változást hoznak az emberiség életében az először egyszerű, majd egyre összetettebbé váló robotok. Megszületik a robotika híres Három Törvénye.

A pozitron aggyal rendelkező, értelmes, ember formájú gépek részt vesznek például az űr meghódításában, aminek köszönhetően az emberiség két részre szakad: a robotok miatt elkényelmesedett Űrjárókra, és a maradinak tartott földlakókra. Később azonban elindul a kirajzás második hulláma, ezúttal robotok nélkül, és így kialakul a Telepesek tábora.

Ezt követően létrejön és évezredeken át sikeresen működik a Galaktikus Birodalom. Csakhogy egy fiatal matematikus, Hari Seldon olyan szintre emeli a társadalmi folyamatok modellezését, hogy képessé válik a jövő megjósolására. Az első ilyen jóslata éppen a Birodalom bukása, ami miatt üldözötté válik. Ezért társaival az Enciklopédia Galaktikát készítő Alapítvány álcája mögé bújva egyengeti a továbbiakban a jövő történelmét.

A ciklushoz tartozó kötetekSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki