FANDOM

Trethon Judit évtizedeken át a magyar sci-fi közösség meghatározó alakja volt. A Tudományos Ismeretterjesztő Társulat (TIT) Természettudományi Stúdiójában működött tudományos-fantasztikus klub titkáraként kezdte, majd újságíró, klubvezető volt, valamint szerkesztője és fordítója számtalan sci-fi-könyvnek. Fordításait, cikkeit - ha nem saját nevén -, akkor Szöllősi Vilma álnéven publikálta.

A Zsoldos Péter-díj zsűrijének vezetője az 1998-as kezdetektől 2005-ig, 1987-től 1990-ig pedig a Galaktika szerkesztője volt. Ott ült a Déri János vezette Nulladik típusú találkozásokban, és ajánlotta kedvelt fantasztikus könyveit, vagy éppen az új, megjelenő alkotásokat.

Hihetetlen memóriája, lexikális tudása a science-fiction irodalom központjába állította, előadásait az eltelt évek alatt több ezren hallgatták.

A tudományos fantasztikum mellett a modern és a régi filmtörténet volt a másik szakterülete, ami a sci-fiből nőtt ki, és itt is hírnevet szerzett magának. Különösen kedvelte a Star Trek és Indiana Jones filmeket és könyveket.

2008. májusában egy autóbalesetben vesztette életét. Tragikus hirtelenségű távozásáig aktívan részt vett a magyar sf közösségben, könyveket szerkesztett, fordított.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki